Sunday 20 February 2011

ANTARA 2 DARJAT

      Salam, hari ini saya menjalankan tugas seperti biasa dan biasanya saya menjalankan tugas juga seperti biasa. Sebolehnya saya mengelak untuk bercakap mengenai orang lain, tetapi keadaan telah mendesak untuk saya menceritakan akan perihal orang lain. Begini, saya telah telah didatangi oleh seseorang yang menggelarkan dirinya sebagai 'pendidik'. Saya tak pernah kisah walau besar manapun pangkat seseorang tu, cuma saya akan lebih hormatkannya jika dia hormatkan saya.
       Ingin saya tegaskan di sini, saya tidak akan sesekali berkompromi untuk perkara - perkara yang berkaitan dengan bidang tugas saya. Jangan ganggu tugas saya kerana saya sendiri tidak pernah untuk mengganggu tugas anda! Untuk pendidik itu, 'belajarlah cara menghormati orang lain sebelum mahu orang lain menghormati anda. Jangan cepat nak melenting, bersabarlah kerana sabar itu separuh dari iman, saya rasa anda lebih tahu,sebab itu anda menjadi 'pendidik'. Saya tak mahu melihat guru kencing berdiri,murid kencing berlari.Buruk benor tu yop..Last, but not least, tak ada istilah 'lebih kurang la' dalam saya menjalankan tugas.
   
   Senyumlah sikit,bukan kena bayar pun...
      

1 comment: