Wednesday 23 February 2011

ANTARA 2 DARJAT 2

      As Salam. Saya suka untuk memberitahu sesuatu perkara mengenai posting saya beberapa hari yang lalu. Semalam saya sekali lagi telah didatangi oleh pedidik berkenaan. Erm, isunya tentulah mengenai perkara - perkara yang melibatkan tugas saya itu. Apa yang menarik, pendidik berkenaan telah 'berjaya' menghantar tuntutannya itu mengikut prosedur yang telah ditetapkan. Jadi, di mana susahnya itu? Maaf saya beritahu, kalau pendidik itu lebih berbudi bahasa dan menghormati kerjaya dan tugas saya, sudah tentu saya dengan rela untuk mambantunya, tapi asakan daya, lagak dan sombongnya telah mempengaruhi tindak - tanduk pendidik itu.
           Apa yang lebih mengejutkan saya, pendidik itu berperwatakan amat berbeza dengan waktu kali pertama dia berurusan dengan saya kelmarin.PELIK! tapi itulah manusia.. Dia telah berjaya melemparkan senyumannya sambil mengajak saya untuk berbual - bual ringan.. Cuma saya lebih mengharapkan permohonan maaf darinya, sayangnya, saya tak mendapatkan perkara itu.
           Alangkah mahalnya harga kemaafan itu kan? Saya harap saya tak berhutang apa - apa dari pendidik itu sebab saya tak mahu menjawabnya di 'sana' kelak.


KEMAAFAN DENDAM YANG TERINDAH

No comments:

Post a Comment